Swaziland to Cape Town (week 7 & 8) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Verkade - WaarBenJij.nu Swaziland to Cape Town (week 7 & 8) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Verkade - WaarBenJij.nu

Swaziland to Cape Town (week 7 & 8)

Door: Mariek

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd, maar ik heb inmiddels bereik. Hier mijn volgende verslag van de afgelopen 2 weken. Het is tijd om bye bye Swaziland te zeggen en verder te gaan reizen naar Cape Town. Ik reis samen Kiri, Poppy en Ella uit Australië en Wawa en Mpho uit Swaziland. Wij overnachten in elke backpacker lodge 2 nachten en dan reizen wij met de Baz bus door naar de volgende bestemming.

De volgende plaatsen waar wij overnachten:
St. Lucia kleine stad, wij vermaken ons prima. Het strand is niet om de hoek, dus wij gaan met de meiden liftend naar het strand. Wat een sport zeg als het lukt. Super gaaf. Daarnaast hebben wij een hippocruise gedaan op de rivier, een beetje saai want elke bejaarde kon mee. Je begrijp het al geen jongere op de boot te vinden.
Durban een super grote stad. De eerste dag hebben wij flink geshopt in de grootste shoppingcentre van Durban. Alles is zoveel goedkoper dan Nederland. Dus dat shoppen is wel goed gelukt. Het WK voetbalstadion van 2010 ook nog gezien. Daarnaast is onze backpackers lodge is naast le shaka marine world. En daar hebben wij ons een dag vermaakt, seal and dolfin show gezien, grote aquarium met haaien en vissen. En er is een groot aqua park waar wij ons vermaken. De rest van de dag heerlijk op het strand gelegen.
CoffeeBay hier zijn wij even gestopt bij het huis van Nelson Mandela.
Chinsta mooi backpacker lodge op/aan de berg met uitzicht op zee. Meet and great met de cheetah en olifant gehad, wat een fantastische dieren om aan te raken. Heel leuk dat wij zo dichtbij konden komen.
Port Elizabeth grote, mooie schone stad. Hier wonen veel oudere blanke mensen. Wij waren hier 1 dag en heerlijk rondgelopen en bij het zwembad gelegen.
Stormsriver wij sliepen in een heel groot huis met een mooie groene omgeving. Helaas is hier heel veel bewolking en het regent hier vaak. Dus heb ik mijn zenuwen een dag moeten verplaatsen. Want in een achtbaan ben ik niet te krijgen maar Bungy Jumping dat doen wij gewoon ff. Op de beste bungy jump plek te wereld. Springen van een brug 216 m hoog met een snelheid van 120 km per uur. Oei oei wat was ik zenuwachtig zeg, de hele dag al bijna niks gegeten. Maar ik kan toch tegen iedereen zeggen dat ik het gedaan heb. Het bewijs staat op video.
Cape Town 1 nacht geslapen bij longstreet the place to be om uit te gaan. Dat is goed gelukt want wij hadden allemaal een kater. De volgende dag vertrekken wij naar Cape Town Houtbay en dat is mijn plaats voor de komende 4 weken.
De lodge ligt aan een mooi baai en het strand is 200m verderop.

In mijn volgende reisblog doe ik een verslag van Houtbay.

Tot snel!!

  • 03 Maart 2015 - 20:00

    Nel:

    Hey Marieke,

    Lekker stoer bezig geweest! Het blijft leuk om je verhalen te lezen. Doe de dingen die je graag wilt doen want waarschijnlijk kom je daar nooit meer. Hoewel ................ Volgend jaar down under?????? X

  • 04 Maart 2015 - 08:03

    Yvonne:

    Hoi Marieke, zo te zien zit jij daar nog wel gebakken. Heerlijk hoor. Ook nog even je grenzen opgezocht. Jedurft wel zeg! Ga llekker relaxen in Houtbay en geniet lekker verder! Groetjes x

  • 04 Maart 2015 - 12:27

    Margriet:

    Hè Marieke groetjes uit Naaldwijk xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Marieke

Actief sinds 18 Dec. 2014
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 9906

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 30 Maart 2015

South Africa, Swaziland & Mozambique

Landen bezocht: