Week 6 - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Marieke Verkade - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Marieke Verkade - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Mariek

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Februari 2015 | Swaziland, Lobamba

Hallo Allemaal,

Laatste week vrijwilligerswerk in Swaziland, heerlijk!!!
Deze week beleven wij alles nog 1x, inmiddels zijn er nieuwe leuke vrijwilligers aangekomen. Niet iedereen doet het zelfde project maar in de Lodge spreken wij elkaar en vertelt iedereen wat zij meegemaakt heeft. Heerlijk elkaars verhalen delen.

Van maandag tot er met vrijdagochtend ben ik nog steeds met het sportproject bezig. Inmiddels begeleiden wij de zang/dans en spellentjes allemaal zelf, en verzinnen wij steeds leuke dingen/oefeningen. Elke dag zijn wij op een andere NCP, helaas hebben wij 1 keer kunnen zwemmen met de kinderen. Het is te warm om in een hotwater spring te zwemmen met als boven temperatuur 33 graden. Het is echt niet te doen, de meeste vrijwilligers hadden die middag heel erg last van de warmte, allemaal rode hoofden en heel erg zweten. Wel jammer, omdat ik de kinderen graag had willen helpen. Wij hebben het sportproject inmiddels afgesloten en wij werden bedankt door de All Out Africa Staff Menzi & Bngoele. Docenten van de NCP's en de kinderen.

Ik ben voor de 2de keer in het ziekenhuis geweest om de kinderen te vermaken. Ik bleefde dit anders dan de eerste keer, ik wist wat me te wachten stond en ik kon beter met de emoties en indrukken omgaan. De kinderen vermaken is echt heel leuk om te doen. Je bent wel echt een clinieclown, maar als je de kinderen ziet lachen dan straal ik ook. Met stickers, ballonnen, puzzels, bellenblaas hebben wij de kinderen vermaakt. Afgelopen vrijdag ben ik ook nog naar het Hope House (weeshuis) geweest. Dit was niet normaal druk, meer dan 120 kinderen waren daar aanwezig, ik heb de kookdame geholpen met eieren pellen. Gelukkig kwamen wij erop tijd achter dat zei niet genoeg hadden. En wij nog alle eieren door de helft moest snijden. Tijdens het opscheppen van het eten kwam er geen eind aan, het leek wel of er steeds meer kinderen bij komen. Ik zeg zelf goed bezig Mariek!!

Wij waren dit weekend vrij en hadden niet veel gepland. Vrijdagavond gezellig met 12 vrouwen uiteten bij de Spur en daarna door naar de valentijnspartij in House on Fire. Wat een gaaf feest zeg, 50% locals en 50% toeristen. Uiteindelijk in de local bar beland met Anne, Sofie, Kiri dat is echt werelds, ik heb echt genoten. Dit weekend heb ik voor de 3de poging de Hike gedaan. De eerste keer konden wij om 04.30 uur niet de goede weg vinden omdat het donker was, 2de keer was ik ziek en de 3de keer heb ik de top bereikt. Wat een haevy hike, maar zeker de moeite waard, wat een uitzicht zeg. Op de terug weg hebben wij een groep apen gespot, echt heel gaaf.

Voor diegene die mijn reisschema heeft er is een wijziging. Ik vertrek een week eerder richting Cape Town. Vandaag had ik geen programma en heb ik mijn beackpackers tas rustig in kunnen pakken. Morgen ga ik in 10 dagen reizen naar Cape Town en kom ik langs de volgende plaatsen St. Lucia, Durban, Port Elizabeth, Titsikamma en Cape Town.

Ik kan je vertellen dat ik geen week eerder terug kom, maar een week langer in Cape Town ben. Toppie, ik kijk uit naar morgen, super veel zin in;)

Tot de volgende blog,

Kuss

  • 16 Februari 2015 - 18:23

    Danielle:

    Wat gaaf weer! En groot gelijk dat je een week extra blijft. Tenminste in cape town.
    Succes met reizen en geniet ervan! Xx

  • 16 Februari 2015 - 22:30

    André:

    Het blijft leuk om al die mooie ervaringen die je beleeft, te lezen. Blijf maar lekker genieten Marieke.

  • 17 Februari 2015 - 19:12

    Marijke:

    Hoi Marieke,

    Je hebt opnieuw weer mooie ervaringen mee gemaakt en super mooi foto's gemaakt. Ik vind het zo bijzonder om jou tussen al die bruine kindertjes te zien, echt gaaf! Veel plezier bij het volgende project!! Dikke kussss Marijke.

  • 24 Februari 2015 - 16:27

    Anita:

    Hoi Marieke,

    Leuk om je mooie ervaringen te lezen! En super wat je allemaal doet!
    Geniet nog lekker verder van alles!

    Groetjes, Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Swaziland, Lobamba

Marieke

Actief sinds 18 Dec. 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 9892

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 30 Maart 2015

South Africa, Swaziland & Mozambique

Landen bezocht: