Mozambique (week 4) - Reisverslag uit Ilha de Moçambique, Mozambique van Marieke Verkade - WaarBenJij.nu Mozambique (week 4) - Reisverslag uit Ilha de Moçambique, Mozambique van Marieke Verkade - WaarBenJij.nu

Mozambique (week 4)

Door: Mariek

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 Februari 2015 | Mozambique, Ilha de Moçambique

Hallo Allemaal,
Een heerlijk weekje naar nog meer zon, Mozambique here I come!!!
Om 06.00 uur vertrekken wij met de bus naar onze bestemming Tofo Bay, de grensovergang en de busreis (10 uur rijden) ging ook goed. Wat een mooi land Mozambique, behalve de grote steden. Wat zijn daar veel mensen zeg, veel afval, alles op elkaar. En de mens woont zowat op straat. Het was in Maputo ook heel erg druk en we hebben er ook lang over gedaan om door deze stad te komen. Uiteindelijk is het gelukt en zijn we op een mooie plaats terrecht gekomen. Wij slapen in Fatima's backpack lodge. Aan het strand, echt een "Bountybeach", leuke bar enz. Hier kan ik wel een weekje vertoeven en lekker bruin worden. De eerste dag hadden we geen activiteit gepland en was het een heerlijk dagje strand, relaxen, lezen en zwemmen. Insmeren met factor 50 heeft niet geholpen. Heel de dag in de schaduw gelegen en toch nog verbrand, de eerste dag was het 40 graden. De rest van de week was het rond de 35 graden.

Wij hebben leuke activiteiten gedaan: Ocean Safari & snorkelen, helaas hebben we alleen dolfijnen gezien en niet de "Ocean five". Wel balen, maar wij hadden wel een leuke dag. Kayak trip naar "Island of Inhambane" 5 km kayaken en aankomen op een eiland waar de kinderen ons al opwachten. 800 mensen, geen electricity, geen water, geen vervoersmiddel. Rondleiding gehad over het eiland en chef eric heeft voor ons Seafood gekookt. Voor het eerst in mijn leven krab gegeten. Heerlijk zeg!! Als toetje hadden wij verse kokos en verse kokosmelk. Ook voor het eerst gegeten, dat gat ik zeker vaker eten. Terug gingen wij zeilen met een houten boot, duurde wel lang maar zijn wel weer aan wal gekomen. Verder hebben wij nog gesurft en quad bike gedaan. Super gaaf om te doen. Mozambique is ook een eiland waar je je s' avonds goed kunt vermaken, ook dit is goed gelukt.

Eenmaal een tijd van komen en van gaan. Op de terug weg reden er 5 andere vrijwilligers van Mozambique met ons mee naar Swaziland. Gezellig nieuwe mensen leren kennen, die ook vrijwilligerswerk doen. Leuke busreis gehad en wij zijn weer terug "In The Vally of Heaven".

Zondag hadden wij een dag vrij en zijn wij met 10 man, gaan "Wild water raften & Abseilen". Super leuk om te doen en zo zie je de natuur eens vanaf een andere kant.

Zoals jullie wel gemerkt hadden had ik een achterstand. Deze heb ik nu bijgewerkt en ik zal maandag een nieuw verhaal plaatsen. Als de internet verbindging werkt

Ik heb het super naar mijn zin en het gaat goed met me.

Prettig weekend!!! Kusss

• 06 Februari 2015 - 18:19

Jet:

Zus...

Je maakt me steeds meer jaloers met je mooie verhalen!

• 06 Februari 2015 - 19:13

Arnoud:

Marieke,

Leuk te lezen wat je allemaal doet!
    Je lijkt wel Floortje Dessing.

Ik vind het heel knap dat je dit allemaal doet!

Heel veel plezier!!

Groetjes, Arnoud.

• 06 Februari 2015 - 19:24

Mark:

super leuk Marieke. Als je terug komt bouw je gewoon je eigen huis.
    Echt respect.

• 06 Februari 2015 - 19:26

Nel:

Leuk om op de hoogte te blijven en te lezen dat je het lekker naar je zin hebt. X

• 06 Februari 2015 - 20:49

Maaike:

Gaaf, je maakt een hoop mee in vier weken en je hebt nog een aantal weken te gaan. Mooie ervaringen, genieten meis. Mis je hier langzamerhand wel... Tot snel!

• 06 Februari 2015 - 22:15

Hennie:

Hoi Marieke, wat leuk om je verhalen te lezen. Echt een gaaf avontuur. Kom net terug van de disco. 150 kids. Mis je echt hoor op de vrijdag. Ga maar bij de kassa eten. Alleen in de keuken is ook niks. Hoop dat je nog fijne weken krijgt. Dikke knuffel van mij. Xx

• 07 Februari 2015 - 08:45

Renate Vreugdenhil:

Echt super meid voor je .lekker genieten en mooi
    Om vrijwilliger te zijn. Je ben goed bezig .leuk om je verhalen te lezen ik verlang al naar de andere.
    Groetjes renate

• 07 Februari 2015 - 11:13

Yvonne:

Hey Marieke, fijn dat je zo geniet van je reis. Echt een weekje van zon zee strand en lekker avontuurlijke uitstapjes. Jij durft ook alles. Al het exotische eten is toch heerlijk. Geniet nog lekker verder. Wij houden de "tent" wel draaiende ;-) wacht tot je volgende verslag. Groetjes xx

• 10 Februari 2015 - 06:09

André:

Zo te lezen heb je het nog steeds naar je zin en verveel je je niet. Je hebt al heel wat ondernomen en allemaal nieuwe ervaringen. Respect voor wat je allemaal doet. Geniet maar lekker, XXX Dré

• 10 Februari 2015 - 16:22

Karen Arkesteijn:

wat gaaf om te lezen wat je allemaal aan het doen bent, stiekem een beetje jaloers big five, dolfijnen snorkelen en ook duiken?? Maar ook dat je leest over wat je aan het bouwen bent.
    Geniet ervan meis, zien de foto's wel als het hockeyseizoen weer begint en de verhalen.
    niet te bruin worden he, wij hier met de kou zijn niet zo gekleurd vrees ik