Week 3 - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Marieke Verkade - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Marieke Verkade - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Mariek

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 Februari 2015 | Swaziland, Lobamba

Jaja, daar zijn we weer. Het duurde even voordat er weer internet is.
Het gaat super goed mij, ik heb naar mijn zin en elke dag ontmoet ik weer nieuwe mensen. Mijn visum voor Mozambique is inmiddels ook geregeld.
De omheining van NCP Bethany hebben we inmiddels af, de laatste dag hebben we op de NCP een groente tuin aangelegd. We hadden alleen een schep om de tuin te wieden. Dus het duurde wel even voordat we klaar waren. Toen we eenmaal klaar waren stond er een BBQ voor ons klaar, als bedankje van de locals. Heerlijk was dat, alleen wel met je handen eten.
Op naar de volgende NCP om een klas lokaal af te maken, we mixen zelf het cement zodat we de binnenkant van het klaslokaal glad kunnen maken. Dit is een hele klus en we zullen er nog wel even mee bezig zijn. Als de binnenkant klaar is gaan we buiten verder.
Donderdagavond zijn wij naar het Casino geweest en naar een pub om cocktails te drinken. Super gezellige avond/nacht gehad. Omgerekend was ik totaal 12.50 euro kwijt. Dat is echt helemaal niks.
Alleen de dag erna was minder, want het bouwen gaat gewoon door. Het is maar 1 dagje en daarna heb ik nog een dag vrij om bij te komen en mijn tas in te pakken voor Mozambique. Wij hebben alleen maar gerelaxt, gezont, gewinkelt en uiteten geweest. Zondag vertrek ik om 09.00 uur naar Mozambique.

Helaas kan ik geen foto's plaatsen en zullen jullie moeten wachten todat ik weer in Nederland ben.

Tot snel, kusss

• 03 Februari 2015 - 14:23

Nanda:

Hi Mariek,

Leuk om je belevenissenweer te lezen! Je hebt het heerlijk naar je zin volgens mij! Lekker genieten en gauw de foto's kijken als je terug bent :-) Dikke kus Nan

• 03 Februari 2015 - 14:25

Maaike:

Topper. Goed wat van je te horen! :) Veel plezier in Mozambique.. Dikke kus

• 03 Februari 2015 - 14:26

Davina:

Hoi Mariek!

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! En wat goed dat je al die dingen doet voor de mensen daar, ze zullen heel blij met jullie zijn!

Succes nog meis en vooral genieten!

• 03 Februari 2015 - 15:19

Marijke:

Hoi Mariek,
    Zo te lezen gaat het nog steeds goed met je, super!!
    Als je thuis bent, ben je een echte bouwvakker, haha...

Veel plezier in Mozambique!! DIkke kusss

• 03 Februari 2015 - 16:09

Margriet@stefheemskerk.nl:

Hè Marieke leuk om weer wat te lezen ben blij dat het goed met je gaat. Veel plezier nog. Dikke kus margriet

• 03 Februari 2015 - 16:14

André :

hoi Marieke,
    Mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Wanneer je straks thuis bent kan je je eigen paleisje bouwen, je bent zo goed bezig

• 03 Februari 2015 - 20:22

Danielle:

Succes en veel plezier in Mozambique! Echte klussebus jij :) stoer hoor. En geld uitgeven lukt ook niet echt ;) alleen maar fijn als je voor zo weinig een avond/ nacht zoet bent. Ook leuk dat jullie zo'n gezellig team hebben. Xx Daan

• 04 Februari 2015 - 20:54

Nico De N.:

Hoi Marieke,
    Still going strong. Wat een belevenissen en wat een ervaringen. Die pakt niemand je meer af. Wat een verrijking van je leven. Dat zal wat worden als je straks weer in de routine van alle dag moet zien te komen, maar voorlopig ben je nog wel onderweg. Geniet er van en zorg dat de bevolking daar kan ervaren wat het is om een Westlandse aan de bak te zien. Die weten en zeker jij, wat aanpakken is. Maar je pakt ook je rust en dat is maar wat verstandig. Ben erg benieuwd naar je foto's . Op naar de volgende blog. Groetjes! en blijf gezond!