Week 1 - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Marieke Verkade - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Marieke Verkade - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Mariek

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 Januari 2015 | Swaziland, Lobamba

Hallo allemaal,

Hierbij mijn eerste verslag, zondag 5 jan 2015 ben ik het vliegtuig in gestapt naar Johannesburg. De vlucht zelf is goed gegaan, alleen de overstap op Londen (1 uur overstaptijd) niet helemaal, er was even stress en ik was bang dat ik de vlucht naar Johannesburg niet zou halen. 20 min later vertekken van Amsterdam en niet kunnen landen op Londen, 15 min boven London gevlogen. Rennen ver het vliegveld, gelukkig net optijd, ik was de laatste. Eenmaal aangekomen kan ik realxen. De eerst dag hadden we orientatie, en een tour door Mabamba. Je komt op plekken die we in nederland niet hebben, mensen wonen in hutten van klei, steen of hout met een dak van plastic of golf platen. Allemaal heel dicht op elkaar. We hebben daar rond gelopen, voor de kinderen die daar waren zijn wij aardige mensen met geld, eten of drinken. Iedereen wil dan ook aan je hand mee lopen. Heel veel kinderen liepen dus achter ons aan. S'avonds Swazi's food gegeten, of te wel met je handen.
Volgende dag daypack inpakken voor 5 dagen Kruger Park, wat kom je in een andere wereld terecht, super mooie natuur/landschap/dieren. Heerlijk genieten van de rust. Elke ochtend om 4 uur op voor de bus drive, de dieren zijn dan het meest actief. Wel vroeg maar de moeite waard. Ik heb de olifant,giraff, nijlpaard, neushoorn, cheetah, luipaard, leeuw, buffalo,wildcat,struisvogel,zerbra,steenbok,impala en nog veeel meer inc. vogels. De BIG 5 IS COMPLEET
We hebben ook een sunset night drive en een moring game walk gedaan, heel gaaf mooie zonsondergang en opgang gezien en natuurlijk dieren. Echt de moeite waard. Mooiste moment was dat de leeuwen relax op 3 m van ons lopen. Zo relx dat er achter de leeuwen een verkeerschaos ontstond, want auto's kunnen vanaf 2 kanten komen.
Vandaag begonnen met de eerste vrijwilligersproject, het is een NCP bouwproject, waar de kinderen terecht kunnen voor onderwijs. Je raadt het nooit maar ik kan inmiddels ook een raamkozijn metselen:-) Wel warm in de volle zon want het is 30 graden. Morgen ga ik het gebouw verfen want dat is nu af. Super veel zin in.
De lodge waar ik momenteel verblijf is goed, ik ben hier met 8 australie'se meiden, 2 engelse en 1 nederlandse. Iedereen heeft een ander programmea, einde van de dag komen we bij elkaar. En vertelt iedereen wat hij of zij meemaakt. Er wordt gekookt voor je. Toppie, je heb alleen afwasdienst, geen probleem. Einde van de middag heerlijk af koelen in het zwembad.

Sorry voor de fouten, toetsen bord is niet echt top.

Ik laat snel een berichtje achter, kuss

  • 12 Januari 2015 - 16:40

    Patricia:

    Hoi Mariek

    Zo leuk om te lezen geniet ervan en het ga je goed.

    Patricia

  • 12 Januari 2015 - 16:43

    Jet:

    Klinkt allemaal super gaaf zus!
    Je verdient het!

    Lekker verder genieten van de mooie dingen die je nog gaat meemaken!

    Dikke kus Jet

  • 12 Januari 2015 - 17:03

    Maaike:

    Hey kanjer,

    Super leuk om te lezen en wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.

    Hard werken ben je gewend, dus ik voorzie nog geen problemen. ;-) Geniet van je nieuwe omgeving, want het blijkt maar weer... Er is veel meer dan alleen het Westland!

    Dikke kus en geniet!

  • 12 Januari 2015 - 17:22

    Renate:

    Ha marieke
    Wat leuk om te lezen dat alles goed gaat.ik wens je heel veel plezier daar
    Ik ga je zeker volgen .Ik vind het nog steeds super knap van je.
    Groetjes renate

  • 12 Januari 2015 - 17:32

    Christine:

    Wat spannend zeg allemaal, een heel andere wereld, een belevenis. Geniet ervan Marieke liefs Christine

  • 12 Januari 2015 - 18:08

    Dieke:

    Super leuk om te lezen Mariek!
    Geniet maar lekker verder van deze mooie belevenissen!
    X Dieke

  • 12 Januari 2015 - 18:28

    Ciss :

    Super om te lezen Mariek! Geniet!

  • 12 Januari 2015 - 18:35

    Davina:

    Super meis!! Je hebt het naar je zin!
    Geniet ervan ♡ xxxxx

  • 12 Januari 2015 - 18:40

    Marijke:

    Hoi Marieke,
    Fijn om te lezen dat je het goed gaat en leuk hebt daar!
    Wel een spannend momentje op de heenreis, maarrrrr je hebt het weer gered!! Super alles wat je al gezien en gedaan hebt. Het ga je goed. Dikke kusss

  • 12 Januari 2015 - 19:22

    André:

    Heerlijk te lezen hoe het je vergaat. Zo te lezen ben je al aardig op dreef. Ik blijf je volgen en geniet er maar lekker van. liefs Dré

  • 12 Januari 2015 - 20:52

    Yvonne:

    Hoiiiii Mariek, dus toch die spanning met de overstap! Maar je hebt het gered. Wat een overgang zeker! Je hebt al een hoop gedaan en gezien. Gaaf hoor. Geniet lekker verder! Leuk om je verslagen te lezen en je zo te volgen. Veel plezier verder! Groetjes Yvonne

  • 13 Januari 2015 - 09:21

    Mark:

    klinkt allemaal heel gaaf mariek. Hoop dat je een superrijk hebt. Ben benieuwd naar het volgende verslag.

  • 13 Januari 2015 - 12:54

    Danielle:

    Klinkt allemaal super Mariek. Het avontuur is begonnen. Succes met je project! Xx Daan

  • 13 Januari 2015 - 16:15

    Vera:

    Wat leuk om te lezen allemaal !Super gaaf zeg en al die dieren ook! Ik ben jaloers!

    Nog heel veel succes en geniet,

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Swaziland, Lobamba

Marieke

Actief sinds 18 Dec. 2014
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 9895

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 30 Maart 2015

South Africa, Swaziland & Mozambique

Landen bezocht: